Projekat “Dijaspora za razvoj”: Firme se moraju brendirati, država stvoriti povoljan ambijent

Projekat “Dijaspora za razvoj (D4D)” fokusiran je na razvoj bh. ekonomije u saradnji sa dijasporom, rečeno je na današnjem predstavljanju projekta u Sarajevu.

Kroz cijeli projekat je provučena komponenta transfera znanja, jer je prijenos znanja ključ za razvoj konkurentnosti, a razvoj konkurentnosti ključ za globalno tržište”, kazala je menadžerica projekata UNDP-a Merima Avdagić, piše Novinska agencija Patria.

Dodala je da je kroz projekat je 25 privrednika prošlo uskospecijaliziranu obuku i ostvarilo partnerstva.

Potpredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH Ehmet Egrlić kazao je da kada prehrambeni sektor u BiH najugroženiji, dok je agro-industrijski sektor imao rast od oko 200 miliona.

“Najviše izvozimo meso, mlijeko, jestivo ulje, a u posljednje vrijeme imalo smo značajan rast izvoza voća i povrća u Rusiju. Bosna i Hercegovina izgubila je određena značajna tržišta, poput Kosova, gdje je izvoz pao za skoro 90 posto, te Tursku. Rast izvoza zabilježen je u Njemačku, Austriju i Italiju”, rekao je Egrlić.

Direktor Adriatic Group Amir Bekić kazao je da je dijaspora možda najbitniji resurs za bh. društvo.

“Kroz ovaj projekat napravili smo značajne pomake, uspjeli smo animirati dvije kompanije s mliječnim proizvodima, te dvije firme iz svere organske proizdvodnje. Problem u čitavoj priči je da naše proizvode u Evropi niko ne čeka otvorenih ruku i veoma je teško plasirati naše artikle na to tržište”, pojasnio je Beki.

Dodao je da dodatni problem čini to što bh. ambijent nije povoljan za izvozno orijentisane kompanije i da se to mora promijeniti.

“I same kompanije moraju mnogo više ulagati u standarde kada je hrana upitanju, ali i na brendiranju sebe. Moram reći da će ubuduće biti teško zadržati sadašnje programe i bez brendiranja države”, zaključio je Bekić. (Patria)

Nema poruka za prikaz