Piše: mr Admir Gluhić HCM spec.
U vremenu smo sve češćih civilizacijskih, sistemskih, organizacionih i kulturoloških promjena. U vremenu smo apsolutne digitalizacije i posredne komunikacije.
Poslovne (ne)prilike
Kao posljedicu imamo sve češće poslovne dileme i probleme nužmnog brzog i učinkovitog odlučivanja i donošenja bitnih odluka gotovo na dnevnoj bazi. Iz svega navedenog, kao nužan korak nastala je potreba da se izradi koristan okvir, koncept koji bi unaprijedio razumijevanje i omogućio praktičnu primjenu komunikacijskih načela i ponašanja.
Primarno je fokus na iznalaženju mehanizama kojima bi poslovni ljudi u savremenom marketinški orijentisanom preduzeću održali disperziju i imali razumijevanje i spoznali značaj za interpersonalnu komunikaciju.
Digitalna era
Digitalna era skrenula je ljude generalno sa kursa direktne komunikacije i iznalazenja modusa zadovoljenja svojih potreba interakcijom sa ljudima u dvosmjernu interakciju sa online softverskim rješenjima, chat botovima, AI odnosno botovima umjetne inteligencije i čime sve ne.
Isplivale su raznolikosti među ljudima i njihovom načinu komuniciranja, već se raznolikost uveliko može uočiti u njihovom poslovnom komuniciranju, poslovnom ponašanju i na kraju samom pregovaranju, što itekako dovodi do neadekvatnih pregovaračkih odnosa i otežanih poslovnih prilika.
Kako se mijenja princip i način poslovanja, kao i upotreba marketinških aktivnosti i alata, neophodno je komunikacijski aspekt u poslovanju uskladiti sa svim novim poslovnim izazovima, i to je razumljivo, međutim gubitak interpersonalne komunikacije vodi ka otuđenju i dugoročno ka nestanku tih vještina kod čovjeka.
Iako je odavno stiglo digitalno doba u domenu marketinga, i dalje je krucijalna za uspješno poslovanje, sposobnost vođenja i upravljanja poslovnom komunikacijom. Poslovna komunikacija jedan je od najvažnijih faktora uspjeha svakog preduzeća, i sve što vještije komuniciramo ili na takvim pozicijama imamo stručnija i kompetentnija lica, veća je šansa za postizanje poslovnog uspjeha.
Komuniciranje i menadžeri
Komuniciranje je podjednako važno kako u domaćem tako i u inostranom poslovnom okruženju, i posto je stav, samo pravovremena i osmišljena poslovna komunikacija uspješno prevazilazi međusobne razlike, rješava konflikte, ali i nalazi nove poslovne prilike, pronicljiva je spram načina ponašanja tržišnih učesnika, i kreiranju novih poslovnih izazova.
Osobe sa posebnim vještinama, menadžeri, najveći dio svog radnog vremena provode u različitim vidovima komuniciranja i pregovaranja, kako sa nadređenima, jednako tako i sa uposlenicima, poslovnim partnerima, što navodi na razmišljanje, da urođene komunikacijske sposobnosti predstavljaju osnovu za uspješno poslovno pregovaranje. Naravno zbog svih faktora okruženja potrebno je kontinuirano razvijati vlastite vještine komuniciranja i time jačati svoju pregovaračku moć, kojom ćete obezbijediti bolji poslovni rezultat.
Sva preduzeća koja nastoje biti konkurentna, imaju kao imperativ uvođenje u primjenu svih oblika savremene poslovne komunikacije, kojima će se spriječiti parcijalna i nedosljedna upotreba pojednostavljenih oblika komunikacije, a integrisanom korporativnom komunikacijom. Isto tako na pozicije koje su motor pokretač poslovne korespondencije u i izvan preduzeća ili kompanije nužno je postavljati predefinisane profile.
Profil koji pored snažne ličnosti mora imati i društveni respekt, karizmu, karakter i stav. Takva osoba treba ojačati strukture i mehanizme interne komunikacije i pripremiti sve sudionike u procesu za poslovnu korespondenciju. Obaveza je i stvoriti više efekte sveukupnih komunikacijskih nastojanja kojima se osnažuje i sama konkurentnost poduzeća.
- mr Admir Gluhić HCM spec. ↩︎