Izgradnja autoputeva u BiH: Šta je problem?

Federacija BiH u posljednje četiri i po godine izgradila je nešto manje od 11 kilometara autoputa. Gradnja autoputa Vc počela je prije 17 godina. Do sada izgrađeno manje od trećine ovog koridora. BiH se prošlog mjeseca zadužila dodatnih 34 miliona KM za izgradnju. Dok se u Republici Srpskoj autoput ipak gradi, u Federaciji je na čekanju.

Svaka potrošena i investirana konvertibilna marka u cestovnu infrastrukturu ima višestruke pozitivne efekte na domaću ekonomiju smatra zastupnik DF-a u državnom parlamentu Dženan Đonlagić. U Federaciji BiH pozitivni efekti čekaju posljednje četiri i po godine, a niko ne preuzima odgovornost za neispunjene ciljeve.

“Ključnu odgovornost snose Vlade FBiH i Autoceste FBiH. To su institucije koje snose odgovornost za izgradnju novih kilometara autoceste na koridoru Vc. Treba pod znacima navoda napasti kompletnu dionicu. Ne može se više raditi na način tako što se radi po par kilometara na određenom lokalitetu”, kaže Dženan Đonlagić, delegat DF-a u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH.

Iz Autocesta Federacije odgovorili su nam da direktor Adnan Terzić nije bio u mogućnosti dati izjavu našoj televiziji. Nakon izglasavanja akciza na gorivo koje je, kako smatra Mladen Bosić, urađeno pod pritiskom međunarodne zajednice i predstavnika EU, očekivala se ekspresna izgradnja dionica autoputa u Federaciji. Kasnije se BiH zadužila sa novih 34 miliona KM u februaru ove godine. Novca sada ima, ali problemi su i sada i prije bili negdje drugo.

“Ovdje pare nisu problem. Problem je očigledno do ljudi koji hoće da razriješe kroz opšti interes i svoje pojedinačne interese čija će firma šta raditi ko će koga ubaciti na dionicu, pretpostavljam da je to možda i najveća kočnica”, ističe Mladen Bosić, delegat SDS-a u Domu naroda PS BiH.

Koliko je Bosna i Hercegovina u svojoj untrašnjosti uvezana govori i podatak da do sada nijedna autocesta nije prešla entitesku liniju.

Profesor Munir Jahić ističe dionice koje moraju biti povezane prema Jajcu, Ključu i Bihaću. Navodi da je glavni grad BiH do sada morao biti povezan i sa Tuzlom, te dalje sa Bijeljinom koja je bitan poljoprivredni kraj.

“Mora tehnika i struka da kažu svoje, pa onda dolazi ekonomija da vidi koliko košta i šta košta. Onda dolazi pravo da vidimo sa imovinsko pravnim stvarima. I onda politika. A kod nas obrnuto politika se nađe ispred struke. I onda se dešava ovo što se dešava da nemamo u FBiH ništa ozbiljnije urađeno od autoceste”, kaže profesor Jahić.

Vlast u Federaciji posljednje četiri i po godine izgradila je samo 11 kilometara autoputa. Ni tih jedanaest kilometara nije u upotrebi. Iako se govorilo da će nakon izglasavanja akciza na gorivo krenuti izgradnja autoputeva u Federaciji do toga nije došlo iako na računima za izgradnju stoji stotine miliona KM.

Nema poruka za prikaz