U Centralnoj banci Bosne i Hercegovine (CBBiH) je danas, 13. februara 2019. godine, potpisan sporazum o nastavku Programa bilateralne pomoći i izgradnje kapaciteta centralnih banaka (u daljem tekstu: Program), a koji će biti realizovan uz podršku Švicarskog sekretarijata za ekonomske poslove (SECO).
Sporazum su potpisali ambasadorica Švicarske u BiH Andrea Rauber Saxer i guverner CBBiH Senad Softić.
„Švicarska se zalaže za podršku ekonomskom razvoju BiH. Zbog finansijske globalizacije i njenog snažnog uticaja na ekonomiju BiH, važno je da CBBiH ima kapacitete za adekvatno rješavanje tih izazova i provođenje optimizovanog upravljanja deviznim rezervama i dobrog makroekonomskog računovodstva i statistike kako bi postigla ciljeve monetarne politike i zadržala stabilnost valute. Vjerujemo da će se u idućim godinama kompetencije službenika CBBiH dodatno unaprijediti.
Nadalje, ovaj projekt će im i dalje pružati mogućnost za razmjenu znanja i iskustava sa kolegama iz zemalja uključenih u Program kao i sa švicarskim kolegama, uključujući i one iz Švicarske narodne banke”, rekla je ovom prilikom ambasadorica Rauber Saxer.
„Moram naglasiti da je savjetodavna, stručna i finansijska pomoć Švicarske izuzetno dragocjena za CBBiH. SECO Program bilateralne pomoći i izgradnje kapaciteta je u potpunosti opravdao očekivanja, te se nadamo da će i nastavak biti isto tako uspješan i kvalitetan“, istakao je guverner Softić.
Nakon uspješno provedene prve faze Programa od 2014.-2017. godine, potpisivanje sporazuma označilo je početak druge faze, odnosno nastavak programa do 2022. godine.
U pripremnom dijelu druge faze tokom 2018. godine, izvršena je analiza potreba CBBiH, te su identifikovana sljedeća prioritetna područja rada u kojima će, kroz jačanje stručnih kapaciteta, biti osigurano jačanje i prilagođavanje CBBiH međunarodnim i EU standardima:
• analiza i implementiranje monetarne politike (upravljanje deviznim rezervama i istraživački kapaciteti),
• makroekonomsko računovodstvo i statistika (pohranjivanje podataka i metodologije vremenskih serija),
• upravljanje ljudskim resursima,
• unapređenje planova za kontinuitet poslovanja, naročito u pogledu IT sistema.
Program će implementirati Institut za međunarodne studije (Graduate Institute of International Studies – GIIS) iz Ženeve.