Psiholozi su vrlo brzo shvatili koliko pametni telefoni mogu biti opasni za mozak tinejdžera. Tako su i istraživanja pokazala da se rizik obolijevanja od depresije kod osnovnoškolaca povećao za 27% ako učestalo koriste društvene mreže. Također djeca koja koriste svoje mobilne uređaje barem tri sata dnevno vrlo vjerojatno je da će imati suicidalne misli.
Djeca nisu smjela imati mobilne uređaje sve dok nisu navršila 14 godina
Naime, dvije najveće ikone tehnologije – Bill Gates i Steve Jobs – svojoj su djecu ipak rijetko dozvoljavali korištenje tehnologije i da im ona bude izvor zabave, svjesni sve veće ovisnosti o digitalnoj tehnologiji.
Gates, bivši CEO Microsofta, 2007. godine implementirao je zaštitu na zaslonu uređaja svoje kćeri kada je uočio da razvija nezdravu privrženost video igricama. Isto tako, njegova djeca nisu smjela imati mobilne uređaje sve dok nisu navršila 14 godina, dok danas djeca s već 10 godina dobiju svoj prvi pametni telefon.
Jobs, koji je do svoje smrti 2012. godine bio CEO Applea, u intervjuu za New York Times 2011. otkrio je kako je svojoj djeci zabranio korištenje novog iPada te da im kada su kući u potpunosti ograničavaju vrijeme korištenja tehnologije.
Clement i Miles, osnivači „Screen Schooled“-a, tvrde kako su upravo bogati roditelji Silicijske doline, ti koji su svjesniji ovisnosti o pametnim telefonima, tabletima i računarima mnogo više nego šira javnost, unatoč tome što oni zarađuju stvaranjem i investiranjem u te tehnologije.
U nedavnom blog postu, Gates ¸je pohvalio Summit Sierra, školu koja se nalazi u Seattle-u i koja koristi osobne ciljeve i sposobnosti studenata, poput željenog fakulteta, da postignu ono što žele. Profesori dakle kroz prilagođeno učenje više imaju ulogu mentora i tako potiču studente na rad i uspjeh čak i onda kada se oni ne osjećaju spremni za to.
Za većinu studenata tehnologija je bila od značajne pomoći prilikom učenja i sam Gates je takvu tehnologiju prepoznao više kao pomoć studentima u njihovom razvoju, nego kao način zabave. Međutim, danas je ipak upotreba tehnologije osim kao pomoć u učenju dobila velik značaj u kontekstu opuštanja i zabave što dugoročno može imati utjecaj na mlađu populaciju, ali i odrasle.