Greške se dešavaju svima, pa i onima koji rade u zdravstvenim institucijama. Ipak, čini se da su u teslićkoj zdravstvenoj ustanovi poprilično ozbiljno shvatili situaciju koja je nasmijala brojne korisnike društvenih mreža.
Javnost proteklih dana bruji o nesvakidašnjem slučaju koji se dogodio u Tesliću.
Na Twitteru se pojavila uputnica izdata u lokalnom Domu zdravlja „Sveti Sava“, a po kojoj se dotični deda Zdravko (86) upućuje na kontrolu normalne trudnoće.
Saopštenje prenosimo u cjelosti:
-Proteklih dana svjedoci smo negativne kampanje koja se odvija na društvenim mrežama protiv naše Ustanove i konkretno protiv jednog od naših doktora medicine. Negativna kampanja vodi se putem interneta i nekorektnog izvještavanja pojedinih internet portala, a povod je greška na jednoj uputnici od strane naše doktorice porodične medicine u našoj Ustanovi.
U ime Ustanove, kolega i svoje lično, imamo potrebu da objavimo objektivan tok događaja i da skrenemo pažnju javnosti na vrlo negativne posljedice koje proizvodi negativna kampanja zasnovana na nepotpunim podacima, koja poprima razmjere javnog linča zbog greške koja nema nikakvu negativnu posljedicu po pacijenta, ali zato ima izrazito negativne posljedice prema ugledu ove Ustanove i doktora medicine.
Događaj se desio dana 05.12.2022. godine u ordinaciji Službe porodične medicine jer je pacijentica tražila uputnicu za laboratoriju. Doktorica je reagovala na način da je odmah izdala uputnicu da ne bi zbog toga pacijentica čekala jer se radilo o trudnoći ali je došlo do nenamjerne tehničke računarske greške tako da su na uputnici ostali podaci pacijenta kojeg je doktorica već imala u tom momentu na pregledu u ordinaciji. Uvidom u izdatu uputnicu doktorica je izvršila pregled podataka i uočila grešku te navedenu uputnicu izbrisala iz informatičkog sistema tako da je postala nevažeća. Međutim odštampana uputnica ostala je kod pacijentice, a istu tu uputnicu pacijantica objavljuje javno i to sa podacima koji nisu njeni tako da je ugrozila povjerljivost podataka prema drugom pacijentu čiji su podaci ostali na toj pogrešno izdatoj uputnici.
Doktorica je naknadno izdala uputnicu sa ispravnim podacima, koja nije objavljena od strane pacijentice. Na takav neprimjeren način ugrozila je ugled drugog pacijenta, doktora i ugled ove Ustanove, a svi dalje koji su prenosili podatke ne tražeći zvaničnu izjavu ove Ustanove, takođe su saučesnici u ovoj negativnoj kampanji i neovlaštenoj upotrebi podataka pacijenta.
Napominjemo da se ovakve tehničke greške koje nisu profesionalne, dešavaju svakodnevno i da su ljekari i medicinski radnici često u vrlo nezgodnom položaju jer informatički sistem ima nedostatke i često usljed toga prave se tehničke greške.
Zbog navedenog dakle radi se o neovlaštenoj objavi podataka i zlonamjernim objavama koje mogu imati negativne posljedice po pacijente i osoblje svih zdravstvenih ustanova pa tako i ove Ustanove, jer objavama se vrši javni pritisak na pojedince koji može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih, socijalnih i drugih problema za lica koja se nađu na meti objava i komentara.
Zbog navedenog Dom zdravlja će iskoristiti sva zakonom raspoloživa sredstva u cilju zaštite ličnih podataka pacijenta i drugih zaštićenih podataka u ovoj Ustanovi protiv svih lica koja objave tuđe podatke i podatke Doma zdravlja bez zvaničnog odobrenja.
Dom zdravlja i doktori kolege povodom ovog događaja, imaju razumijevanje jer se svi susreću se sa sličnim iskustvima u praksi, tako da osuđujemo način objave i neovlaštene upotrebe podataka pacijenata i Ustanove.
Nadamo se da će ovo saopštenje imati uticaj na podizanje svijesti kod svih nas i da će imati razumijevanje od strane građana za Ustanovu i radnike koja ipak i pored svih izazova stoji na usluzi građanima tokom 24 sata dnevno.
S poštovanjem, direktor Mladen Kovanušić, dipl. ekonomista.