Revizijom diploma u javnom sektoru Zeničko-dobojskog kantona, utvrđeno je 17 nevalidnih diploma u Kantonalnoj bolnici Zenica, te jedna u Kantonalnom zavodu za medicinu rada i sportsku medicinu.
Kako javlja BHRT, Vlada Zeničko-dobojskog kantona prihvatila je Izvještaj o realizaciji Akcionog plana za provođenje Strategije za prevenciju i borbu protiv korupcije 2022-2024. za period juni 2022. – juni 2023. godine, a jedna od ključnih aktivnosti Ureda za borbu protiv korupcije bila je revizija diploma zaposlenih u javnom sektoru, sa fokusom na Kantonalnu bolnicu Zenica, gdje je izvršena revizija diploma 1.609 zaposlenih.
Svi slučajevi nevalidnih diploma su prijavljeni na dalje postupanje Ministarstvu unutrašnjih poslova i Kantonalnom tužilaštvu u Zenici.
Vlada je zaključkom zadužila rukovodioce organa i institucija ovog kantona da pruže punu podršku aktivnostima koje inicira i koordinira Ured za borbu protiv korupcije, kao i da samostalno provode aktivnosti na koje su obavezani Akcionim planom.
Vlada ZDK donijela je odluku o formiranju dva elektronska registra – Registra zaposlenih u javnom sektoru i Registra imenovanih lica u ZDK-u.
Registri će obuhvatiti sve organe javne uprave, upravne organizacije i službe, zavode i agencije, direkcije, pravna lica s javnim ovlaštenjima, javne ustanove i javna preduzeća čiji je osnivač ovaj kanton te privredna društva u kojima kanton učestvuje kao osnivač ili ima osnivačka prava sa procentom učešća sa 50 posto.
Premijerka ZDK-a Amra Mehmedić je podsjetila da je uspostava ovih registara usaglašena na sastancima s predstavnicima OEBS-misije u BiH, koja podržava korištenje digitalnih alata koji će kroz povećanje transparentnosti doprinijeti smanjenju rizika od korupcije prilikom zapošljavanja u javni sektor i imenovanja u upravljačka tijela.
Nosilac aktivnosti na izradi ovih baza podataka je Ured za borbu protiv korupcije ZDK-a, a registri će biti dostupni na službenoj stranici ZDK-a, gdje će svi građani imati mogućnost da pristupe i izvrše uvid u ove podatke.
Registar zaposlenih u javnom sektoru će sadržavati podatke o poziciji, sistematizovanom radnom mjestu, stručnoj spremi, zvanju, radnom odnosu i osnovnoj plati zaposlenih, dok će Registar imenovanih sadržavati podatke o licima imenovanim u upravljačka tijela – upravne, nadzorne i školske odbore.