Aida Muratović Alijagić, ekonomista po struci, je mlada žena poduzetnica i danas vam, u okviru naše kampanje promovisanja ženskog poduzetništva predstavljamo njen brend Rejjan.
”Kao mlada školovana žena, muslimanka uz to supruga i majka, imala sam želju da pored svojih porodičnih obaveza gradim vlastitu poslovnu karijeru koja neće narušiti moje svakodnevne porodične aktivnosti i život po sunnetu kojeg hvala Allahu, predano slijedim kao jedini ispravni stub braka i temelj zdrave porodice. Moja želja je bila da svojom kreativnošću, znanjem i idejama na jedan dozvoljen način doprinesem svojoj porodici u okvirima razumnih mogućnosti koje neće negativno utjecati na moj život i porodicu. Na tom putu imala sam ogromnu podršku svog muža. Cilj mi je bio da dizajniram, kreiram i proizvodim propisnu odjeću za žene muslimanke i da gradim jedan domaći brend. Taj cilj je bio prilično ambiciozan kada se u obzir uzme činjenica da nisam poznavala tehnike šivenja i da sam za tu ideju imala skromna sredstva”, prisjeća se Aida na samom početku našeg razgovora.
Pri započinjanju svog biznisa, Aida je imala samo jednu šivaću mašinu, vrijenu 50 KM, dobijenu od svoje nene na poklon, a danas u ponudi imaju više od 20 različitih unikatnih modela sedžada sa po 5 veličina prilagođenih za sve uzraste. Svi modeli su dostupni u 22 boje pliša sa vezenim ornamentima i personalizacijom po želji, u boji zlata i srebra, što znači da kupci imaju veliki izbor i mogućnost da samostalno dizajniraju izgled postojećih modela birajući prema sebi omiljene boje i ukrase, usklađujući ih prema svojoj potrebi sa bojama ukrasima i linijama vlastitog enterijera, te im je pružena sloboda da svoju kreativnost i maštu pretoče u stvarnost kako bi svoj ambijent učinili ljepšim. Pored sedžada, u Rejjan ponudi od nedavno moguće je pronaći i ruksake, te okvire i rahle za Kur’an.
”Još kao maloj djevojčici, nana mi je poklonila kućnu šivaću mašinu koju sam uspješno pokrenula bez ikakvog predznanja o istoj. Jednostavno samo imala jaku želju i motiv i uz Allahovu pomoć- uspjela sam. Danima sam vježbala uštimavanje konca i držanje pravca. Prvu sedžadu sam sašila za muža kako bih mu olakšala obavljanje namaza na mekanoj podlozi. Proizvodnja sedžada je počela sasvim slučajno, dugo su nam u namazu pažnju odvlačile šarene kineske i indijske sedžade sa skrivenim likovima ugl. budističkih božanstva gdje smo mi u neznanju namaz obavljali. U početku ta proizvodnja je dakle bila za ličnu upotrebu i male skromne poklone meni bliskim i dragim osobama sa željom da ih što duže zadržim u namazu na mekanoj jednobojnoj podlozi. To se dopalo našim prijateljima koji su to pozitivno iskutvo podijelili na društvenim mrežama, ubrzo nakon toga su uslijedili pozivi i potražnja za istim i postepeno je počela proizvodnja u komercijalne svrhe. Zatim je to postala naša primarna dijelatnost, kažem naša, iz razloga što se u ovu priču postepeno uvukao i moj muž prvo kao podrška a onda i sa kreativnim idejama, znanjem i vještim linijama. Kao odličan poznavalac islamske historije, ornamentike, arhitekture i umjetnosti na taj način, ostavio svoj neizbrisiv trag na ovoj ideji, on je moju maštu pretvarao u stvarnost prenoseći na papir zamišljeno dizajnirajući naše prepoznatljive modele kao što su Tulipan Školjka Endelus TajMahal Kairo I brojne druge. To je dokaz da mladi kreativni ljudi koji imaju lijep ahlak, ljubav i brak te zajednički cilj, mogu napraviti veliki uspjeh.
Ubrzo zatim krenula je prva kolekcija haljina bez neke značajne zarade. Kao ekonomista po struci znala sam da je u početku bitno da se posluje pozitivno bez nekih značajnih finansijskih dobiti ali bitno je osigurati postepeni ulazak na tržiste, a dobit dolazi sa pravilnim ulaganjem, upornošću, napornim radom i naravno, ono najvažnije – zadovoljnim kupcima i njihovim preporukama. Mi trenutno poslujemo kao obrt pored nas imamo još 6 stalno uposlenih radnica u proizvodnji te 8 indirektno uposlenih koji djeluju kao naši zastupnici i agenti prodaje u 10 država EU sa ambicijom da do pocetka naredne godine povećamo broj uposlenih šireći se na tržište zaljevskih zemalja i tržiste Sjeverne Amerike. Trenutno imamo preko 100 vanjskih saradnika, kooperanata i kupaca na veliko. Naš razvojni cilj je da izgradimo vlastiti proizvodni pogon, otvorimo vlastita prodajna mjesta i brendiramo sve naše proizvode. Naša Bosna je unikatna svjetska oaza i novi Endelus Evrope, puna učenih, čestitih, dobrih i sposobnih ljudi jedinstvene kulturne baštine i tradicije, ljubomorno čuva svoju posebnost i odolijeva vremenu i izazovima globalizacije. Želja nam je da je kao takvu predstavimo svijetu unikatnim i brendiranim bosanskohercegovačkim proizvodima. U tom cilju trenutno radimo na dizajniranju novih modela te našu ponudu planiramo proširiti i obogatiti sa još puno drugih unikatnih proizvoda”, ponosno ističe.
Aida nam objašnjava i kako je došla na ideju da svoj brend nazove Rejjan:
”Dugo sam razmišljala o imenu svog brenda iz mašte i o logotipu istog, znalo se samo da će biti u mat crnoj boji sa zlatim slovima i efektom ogledala. Na tu temu savjetovala sam se sa mužem i razgovarala sa sestrama, bližio se mjesec Allahove milosti, mjesec Ramazan i ime je došlo samo po sebi- brend će nositi ime Džennetskih vrata za postače – REJJAN”, objašnjava.
U savremenoj arhitekturu i dizajnu enterijera Aida je zapravo vidjela svoju priliku:
” Savremena arhitektura gradnje i dizajn enterijera ne trpi pretjerano velike tepihe sve više je keramike, toplih tvrdih podova, laminata i slično. U tu svrhu koristimo visokokvalitetnu poliuretansku ispunu koja će osigurati udobnost u namazu, a neće narušiti izgled savremenog enterijera i skrušenost samog namaza. Kako bismo naš proizvod učinili ukrasom savremenog doma, istraživali smo orijentalne stilove, ornamentiku, arabeske i dizajnirali vlastite modele, unikatne na svjetskom tržištu sa još ambicioznijim ciljem, da postavimo svjetske standarde na tom polju i svijetu na lijep način kroz sedžade ispričamo priču o ljepotama islama koje će očarati i nemuslimane. Dizajnirali smo više unikatnih potkupolnih, kupolnih i pravugaonih modela sa ornamentima cvijetnih i geometrijskih figura. Kao što je već pomenuto, cilj nam je postavljanje standarda te u tu svrhu prvi uvodimo kiticu sa biserom u vrhu sedžade, satenske trakice sa strane, personalizaciju u donjem desnom uglu- ne u vrhu da odvlači pažnju klanjača, niti pod nogama gdje se gazi. Dizajnirali smo jednistven način štepanja, ukrasne resice i sve to u boji zlata i srebra”, naglašava.
Za kraj našeg razgovora, Aida zaključuje:
Mnogo je naših zadovoljnih stalnih kupaca koji neprestano svjedoče o jedinstvenosti rejjan dizajna. I ovaj posao kao i mnogi drugi nije ni malo jednostavan, dosta je i onih koji svjedoče koliko je truda i rada uloženo dok nastane samo jedan model, od samog postupka dizajniranja zamišljenog, prenošenje ideje na papir, nakon papira penošenje na platno, šivenje i obrada. Naši kupci su nam motivacija ali i suze radosnice njihovih najbližih kada prepoznaju iskrene namjere i pažnju prilikom odabira njihovog poklona. Više detalja o našim proizvodima i planovima naši kupci mogu pogledati na našoj web, Facebook i Instagram stranici.
Razgovarala: Azra Mahmutović/Foto: Privatni arhiv