Uz pomoć osnivača iz dijaspore, proizvodnja namještaja u BiH u usponu

Podijelite ovaj članak:

Hasan Hasić, jedan je od vlasnika bosanskohercegovačko-švicarske firme WHITEOAK GROUP AG sa sjedištem u Dübendorfu, koja proizvodi dizajnerski namještaj od masivnog drveta u saradnji sa fabrikama u BiH.

WHITEOAK je osnovan 2014. godine i od tada je u stalnom usponu sa širenjem palete svojih proizvoda iz BiH i prodaje na međunarodnom tržištu. Zahvaljujući ovoj kompaniji i mnogim drugima kao što je i kompanija YIELD d.o.o. sa svojim brendom namještaja GAZZDA, proizvođači namještaja počeli su povećavati svoj obim proizvodnje.

Zlatko Tanović je 2007.godine osnovao kompaniju Yield, koja je u početku pružala sales i marketing usluge. Od 2009. se firma počinje baviti koordinacijom izvoza namještaja. U tom trenutku se priključuje u firmu Zlatkov prijatelj Kenny van Halderen kako bi mogli ojačati prodaju. Od 2013. počinju raditi, zajedno sa dizajnerom Salihom Teskeredžićem, na razvoju brenda Gazzda, koji pruža unikatni, atraktivni namještaj sa industrijskim i racionalnim proizvodnim pristupom.

Ovakve kompanije, čiji su osnivači iz dijaspore, nisu jedine sa ovim poslovnim modelom, zahvaljujući kojem se u velikoj mjeri razvila industrija proizvodnje namještaja i povećao izvoz gotovih proizvoda iz BiH.

Podaci pokazuju da je industrija proizvodnje namještaja jedna od najperspektivnijih grana privrede u Bosni i Hercegovini.

Porast broja uposlenih

Kako pokazuju svi statistički parametri, u BiH se svakodnevno povećava broj zaposlenih u ovom sektoru. Tako je u 2015 .godini broj zaposlenih iznosio 7.196 da bi se u 2017. povećao na čak 8.985.

image

Porast broja uposlenih/ Diaspora Invest
Porast prihoda od prodaje i od izvoza

Ukupan prihod od prodaje bilježi značajan rast od 32,5 posto u razdoblju od 2015. do 2017. godine. Značajno je spomenuti i ostvarene prihode od izvoza koji su sa 338.606.016 u 2015. povećani na 409.639.190 KM u 2017. godini.

Najuspješnije kompanije po prihodu i dobiti u 2017. godini

Deset kompanija ostvarile su skoro 50% ukupnog prihoda cijele industrije proizvodnje namještaja.

Najuspješnije kompanije po ukupnoj dobiti u BiH, koje su svoju djelatnost registrovale kao proizvodnju namještaja su: LUXOR XL d.o.o. Sarajevo, EXPORT CITY d.o.o, GMP KOMPANI d.o.o. Banja Luka, FEN d.o.o Lukavac, MEGA DRVO D.o.o. Bijeljina, SINKRO d.o.o. Sarajevo, ARTISAN d.o.o. Tešanj, A:D:Standard, IP KRIVAJA d.o.o. Zavidovići, Prima ISG d.o.o.Gradiška.

Zajedno su u 2017. godini ostvarile ukupnu dobit u iznosu od čak 31,204,118 KM, što čini 94,8% ukupne dobiti cijele industrije.

Poslovni model koji dijaspora može iskoristiti za investiranje

Oni koji su investirali u ovaj sektor smatraju da se potencijal bh. dijaspore može puno bolje iskoristiti u razvoju ekonomije u BiH, ali i razvoju njihovih vlastitih preduzeća, čime se postiže obostrana korist i za investitore i za ekonomiju.

– Dijaspora treba da se upozna sa poslovnim ljudima i mogućnostima u BiH. Ona treba da shvati da tamo (u Bosni i Hercegovini) ima odličnih i kvalitetnih ljudi, i da je potrebno razmišljati kako da se naprave dobre poslovne veze. Postoje firme u BiH kao što su Restart, SEEBA ili Posao.ba, koje pružaju usluge u poslovanju i olakšavanju administrativnih procesa u BiH. Ove firme pružaju zainteresovanim partnerima jasne i pune informacije o ekonomiji u BiH, omogućavaju dobre kontakte i efikasnu komunikaciju, objašnjenje postojećih bh. zakona, informisanje o resursima, o uslovima na tržištu rada, i tako je onda moguće olakšati i ubrzati pristup bh. tržištu“, ističe Hasan Hasić za portal iplatform.

image

Iz kompanije Yield kažu da osim prepreka prostor Bosne i Hercegovine nudi mnoštvo prilika, a posebno kada se izađe izvan Sarajeva.

– Postoji izuzetno veliki broj osoba koje žele proizvoditi nešto izazovno i koje su fleksibilne za tu vrstu rada. Pored toga imamo iskusnih stolara i drugih zanatlija. Također imamo talentovane dizajnere, što se može primjetiti u posljednjih nekoliko godina, posebno u industriji namještaja. Ono na čemu bi trebalo poraditi je motivacija i edukacija ljudi. Često vlada autsajderski mentalitet da se nešto ne može i kao izgovor koriste se država, sistem ili slično, navodi Tanović u intervjuu za DiasporaInvest.ba.

Subscribe
Notify of

0 Komentari
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x