Oresund Bridge (Øresundsbroen) je kombinovani most i tunel koji povezuje Dansku i Švedsku. To je jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Skandinaviji i jedan od najdužih mostova u Europi. Glavni dio mosta je most preko Oresundskog moreuza, dok se tunel nalazi na danskim i švedskim obalama.
Most je otvoren za saobraćaj 2000. godine i predstavlja ključnu vezu između danskih gradova Kopenhagena i Malmea u Švedskoj. Ukupne je dužine oko 16 kilometara, što uključuje kombinaciju mosta i tunela. Most preko Oresundskog moreuza je dug oko 8 kilometara, dok je tunel dugačak oko 4 kilometra na danskim i švedskim obalama.
Izgradnja i održavanje Oresund mosta
Izgradnja Oresund mosta započela je 1995. godine i završena je 1999. godine, što znači da je trajala oko četiri godine. Što se tiče troškova, izgradnja mosta i tunela zajedno koštala je oko 19 milijardi danskih kruna ili oko 2,6 milijardi eura. Ovaj projekt bio je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Skandinaviji i predstavljao je značajan investicijski poduhvat za obje zemlje, Dansku i Švedsku.
Kod mostova poput Oresund Bridge, koji su izloženi ekstremnim vremenskim uvjetima i koroziji zbog morske vode, redovito održavanje i farbanje su ključni kako bi se osigurala dugoročna trajnost i zaštita konstrukcije. Jedan ciklus farbanja ovog mosta traje i do 12 godina. Dnevno preko ovog mosta pređe između 15.000 i 20.000 vozila. Pored vozila, preko mosta redovno saobraća i Oresund voz. Ono što je najinteresantnije da ovaj voz saobraća svakih 10 minuta, zbog čega ga redovno koriste osobe koje putuju na posao.
Još zanimljivosti o ovom mostu, čitajte OVDJE.