Smatra da je obrazovni sistem u BiH daleko od idealnog i da su mu potrebne reforme: Trebali bi se ugledati na Skandinavske modele obrazovanja. Moramo biti svjesni da se vremena mijenjaju, te moramo ići u korak s tim…
Matematika nije “bauk” ukoliko za nastavnika imate Muhameda Čolakovića koji svojom maštom i pozitivnom energijom nastavu čini ljepšom i zabavnijom.
Muhamed je profesor matematike i informatike, a pored svog posla u školi, radi i kao spoljni saradnik (asistent) na Univerzitetu u Zenici. Postao je jedan od najpoželjnih nastavnika matematike među učenicima, a za portal Akta.ba je pričao o ljubavi prema prosvjeti i kreativnosti kojom motiviše učenike.
– Ljubav prema prosvjeti se javila od malih nogu, jer mi je dajdža bio učitelj. I uvijek mi se sviđao taj poziv. A ljubav prema matematici rodila se još kod učitelja, te sam u 2. razredu govorio kako ću biti učitelj matematike. Od tog trenutka imao sam cilj na kojem sam radio i hvala Bogu ostvario. Jako je važno da nastavnik bude kreativan, i da motiviše učenike. Nastava je dvosmjeran proces i bitno da bude obje strane budu zainteresovane. Kreativnost i motivacija su po meni ključni faktori za kvalitet obrazovanja – rekao je Čolaković za Akta.ba.
Kada govorimo o kreativnosti, Muhamed je aktivan i na društvenoj mreži Tik Tok na kojoj ima mnogo pratilaca, među kojima su uglavnom djeca.
– TikTok videi su samo djelić onog što se ustvari dešava, prije svega cilj mi je bilo pokazati da matematika nije bauk, i da smo mi profesori/nastavnici ustvari ljudi kao i svi drugi. Videi služe da učenici, a i neki nastavnici iskoriste ideje za kvalitetnije i dinamičnije obrazovanje – pojasnio je Muhamed.
DJECA KAO INSPIRACIJA
On smatra da je kod rada sa djecom najvažnije zainteresovati ih za ono što želimo da im prezentujemo ili naučimo.
– Trudim se predavati onako kako bih želio da neko meni predaje ili da predaje mom dijetu. Na času koristim razne metode, digitalne alate, te cilj mi je uključiti sve učenike u nastavu. Svakako djeca to prepoznaju. Također, ključan faktor je i humor, i nastavno gradivo prikazati i prezentovati na što zanimljiviji način. Najlakše je biti namršten i učenika izgubiti – rekao je Muhamed.
Njegov odnos sa djecom je prije svega prijateljski. On im je nastavnik, ali i roditelj, prijatelj ili stariji brat, što se može vidjeti na mnogobrojnim primjerima koje Muhamed dijeli na svojim društvenim mrežama. Tako je za 8. mart iznenadio sve djevojčice u razredu slatkim poklonom, poručivši koliko je važno činiti dobro prema drugima.
Iako se trudi da sa svojim učenicima ima prijateljski odnos, on im svakodnevno naglašava koliko je važno obrazovanje i trudi se da ih nauči svemu onom što će im kasnije u životu koristiti.
– Edukacija je jako važna, te im na sve načine pokušavam savjetovati da uče i da se bore ka ostvarenju ciljeva kako bi im život bio lakši. Moja poruka svim školarcima jeste da prate nastavu, i da pokažu poštovanje prema svojim nastavnicima. Nastavnici im žele dobro, te smo tu jedni zbog drugih – kazao je, dodajući da roditelji ali i nastavnici imaju podjednaku ulogu u odgoju djece.
– S obzirom da su djeca podjednako u školi kao i kod kuće mislim da i roditelji, ali i nastavnici igraju ulogu u odgoju. Ključna je komunikacija sa djecom. Djeca su važna, te ako ih odbacimo i ne pratimo onda može doći do raznih problema – mišljenja je.
Smatra da je obrazovni sistem u BiH daleko od idealnog i da su mu potrebne reforme.
– Trebali bi se ugledati na Skandinavske modele obrazovanja. Moramo biti svjesni da se vremena mijenjaju, te moramo ići u korak s tim – poručio je na kraju razgovora.
(Akta.ba)