Voće je u Kur’anu spomenuto mnogo puta, kao Allahova blagodat živim bićima na Zemlji, ali blagodat i u džennetu:
”Neka čovjek u hranu svoju pogleda! Mi s neba kišu prolijevamo u pljuscima, potom Zemlju rasijecamo pukotinama i dajemo da iz nje izbija zrnje, i grožđe, i povrće, i masline, i palme, i bašče bujne, i voće, i piće – vama i stoci vašoj uživanje!” (‘Abese, 24. – 32.)
”A bogobojazni će biti zbilja u hladovima i među izvorima, i među kakvim zažele voćkama: ‘Jedite i pijte, ugodno nek vam je, za ono što ste radili!” (El-Murselat, 41.-43.)
Mnoge vrste voća (povrća i ljekovitih biljaka) posebno su istaknute u Kur’anu, ali i u hadisima Muhammeda, a.s. Spomenućemo samo neke.
Hurme (datule) se spominju u više hadisa, a u Kur’anu u suri Rahman (ajet 10.-11.) i suri Jasin (34.).
Smokva se spominje u suri Tin, grožđe u suri Abese, Nahl i Bekare, a nar (šipak) u suri Rahman.
Banane se spominju u suri Vaki’a, dočim se lubenica, dinja i pomorandža spominju u hadisima Vjerovjesnika, s.a.v.s., kao i krastavci i bijeli luk.
Tikva, đumbir i bosiljak se također spominju u ajetima Allahove knjige, dočim se ćurekot u hadisu pominje kao ”lijek za svaku bolest.”
U Kur’anu se voće opisuje na različite načine, često u kontekstu Božje milosti i blagoslova koji su stvoreni za ljude.
Nekoliko primjera opisa voća u Kur’anu:
- Opis kao Božji dar: Voće se često opisuje kao Božji dar ljudima, simbolizirajući Božju milost i ljubav prema stvorenjima. Na primjer, u suri Ya-Sin, Allah opisuje voće kao jedan od mnogih blagoslova koje je stvorio za ljude.
- Opis kao znak Allahove moći: U nekim ajetima, voće se koristi kao primjer Allahove moći stvaranja. Na primjer, u ajetima koji opisuju plodnost Zemlje i plodove koje donosi, voće se spominje kao znak Allahove moći i mudrosti.
- Opis kao simbol džennetskih blagodati: Voće se često koristi kao simbol džennetskih blagodati u Kur’anu. U ajetima koji opisuju džennet i blagodati koje vjernici mogu očekivati u posliježivotnom životu, voće se često spominje kao jedan od plodova dženneta, simbolizirajući izobilje, slast i sreću.
- Opis hranjive vrijednosti: Voće se opisuje i u kontekstu njegove hranjive vrijednosti i koristi za ljude. Na primjer, u ajetima koji govore o Božjim darovima i blagoslovima, voće se često spominje kao izvor hrane, vitamina i energije za ljude.
Ovi opisi voća u Kur’anu reflektiraju širu temu Allahove milosti, ljubavi i brige prema ljudima, te ih koriste kao simbole kako bi naglasili Allahove blagoslove i obećanja za one koji vjeruju.
Kur’an, sveta knjiga islama, spominje različite vrste voća u raznim kontekstima.
Neka od voća koja se spominju u Kur’anu uključuju:
- Smokva (تين): Smokva se spominje u nekoliko ajeta Kur’ana. Uzgajanje smokava i njihova hranjiva vrijednost često se ističu kao primjer Allahove milosti i stvaranja.
- Grožđe (عنب): Grožđe se također spominje u Kur’anu kao simbol Božje milosti i blagostanja. Allah pohvaljuje grožđe i opisuje ga kao plod koji je ljudima poznat i ugodan.
- Masline (زيتون): Masline se spominju u nekoliko ajeta Kur’ana, posebno u kontekstu spominjanja blagoslova i milosti koje su stvorene za ljude. Ulje masline također se spominje kao hranjiv i koristan proizvod.
- Datulja, hurma (نخل): Datulja je također spomenuta u Kur’anu. Uzgajanje datulja i njihova hranjiva vrijednost također su istaknuti kao Božji darovi ljudima.
- Banana (موزة): Iako se banana ne spominje izričito po imenu u Kur’anu, neki tumači vjeruju da se banana može smatrati jednim od plodova koji se spominju u općem kontekstu.
Osim ovih voćaka, Kur’an spominje i druge plodove, ali ova četiri su među najčešće spominjanim. Voće se često koristi u Kur’anu kao simbol Božje milosti, blagoslova i stvaranja za čovječanstvo.